Една вълнуваща екскурзия до град Габрово

На 26 май 2017г. в 8,00ч. с учениците от втори „в“ и „г“ класове отпътувахме с автобус от сборния пункт СУ „Иван Вазов“.

В 10.30ч. пристигнахме в красивия планински град. Още с влизането в Габрово екскурзоводката ни запозна с историята на неговото възникване. Показа ни паметника на Рачо Ковача, поставен от пестеливите габровци в река Янтра, за да не заема място.Минахме край Дом на хумора и сатирата, където видяхме скулптурите на Санчо Панса, Дон Кихот и неговия кон Росинант. В една от градинките видяхме символа на Габрово-котката с отрязаната опашка, майсторски изваяна от подрязани храсти. Така, увлечени от разказите за прословутата пестеливост на габровци, неусетно стигнахме нашата първа спирка – Планетариума. В 11.00ч. започна пътешествието ни в света на Космоса. Бяхме силно впечатлени от нощното небе, съзвездията и планетите. Разбрахме защо се сменят денят и нощта и на какво се дължи смяната на сезоните. След презентацията децата зададоха много въпроси, свързани с Космоса, а след това разгледаха снимки, направени от телескопа Хъбъл. Дойде време за посещението на втория обект от нашата програма, а именно Музей на образованието-Априловска гимназия. Много ни заинтригува увлекателният разказ на екскурзовода за създаването на първото светско училище. Видяхме как е изглеждала глаголицата, кирилицата, а също и Буквар с различни поучения. Най вълнуващо беше в класната стая, където децата се докоснаха до атмосферата на някогашното българско училище и строгите методи на възпитание. След приключване на посещението, си направихме снимки за спомен пред паметника на Васил Априлов и край красивите фонтани на град Габрово. В 13.00ч. отпътувахме към Етнографски музей на открито „Етъра“.

Въпреки мрачното време, настроението ни се повиши от красивите къщи, с метнатите на верандите пъстри черги, майсторски изработените керамични и дървени чинии, красивите икони и сребърни бижута. Но най силно ни привлече работилничката със сладки изкушения, на чиято витрина бяха подредени червени захарни петлета и рахат локум. Дойде време за обяд.Нахранихме се с домашно приготвени сандвичи. В самия край на нашето приключение заваля дъжд, за да ни върви по вода.

Това наложи да тръгнем малко по – рано от предвиденото време.

След едно много приятно пътуване, пристигнахме в 16.30ч. пред входа на СУ „Иван Вазов“.

Разделихме се с обещания за нови срещи. Скъпи ученици, ние, вашите учители- Данговска и Тодорова, ви желаем весело лято и много положителни емоции.